Защо спортуването на открито е по-добрият избор?

Близо 56% от хората, които спортуват за здраве, споделят, че не биха се върнали във фитнес залата, ако имат възможност да тренират на открито, сочи проучване на изследователи от Лондон. Защо и какви по-конкретно са предимствата на тренировката на открито?

При тренировка на открито тялото ни е изложено на слънце, което спомага синтеза на витамин D. Въпреки че слънчевите лъчи не са безвредни за кожата ни, те имат своята ползи за целия организъм – допринасят за заздравяването на костите, понижават риска от диабет и дори предпазват от сърдечносъдови заболявания.

Според проучване, проведено сред по-възрастни хора, спортът на открито провокира продължаване на тренировка. Констатациите на изследователите са, че така тренировките са по-редовни.

Друга, немаловажна полза, от спортуването на открито, е финансовата страна – по-евтино е. Дори и да се включим към някаква група с интруктор навън, най-вероятно пак ще ни е по-евтино, в сравнение с посещенията във фитнеса. Когато спортуваме навън, имаме повече пространство за себе си и липсва напрежението, което се появява в пиковите часове, когато фитнес залата е пълна с посетители. Така си подсигуряваме пълноценна тренировка както за тялото, така и за ума.

Предлагаме ви няколко интересни идеи за спортуване на открито:

1. Катерене

Този спорт е перфектен, ако искате да преодолеете страха си от високо, което от своя страна ще ви помогне да постигнете и други цели в живота си. Катеренето е страхотна тренировка за цялото тяло.

Ползи за тялото:

*Тонизира краката и дупето, докато се катерите по скалата.

*Тренира раменете, бицепсите и трицепсите.

*Подобрява увереността и чувството, че може да се справите с всичко.

2. Йога на открито

Това е още една тренировка както за тялото, така и за духа. Няма значение колко сте напреднали, стига да ви кара да се чувствате добре. Йогата ще ви отърве от стреса и ежедневното напрежение, както и ще ви помогне да се фокусирате.

Ползи за тялото:

*Дълбокото дишате раздвижа вътрешните органи и помага за релаксация.

*Различните пози подобряват гъвкавостта, силата и стойката.

*Помага за облекчаване на хронични болки.

3. Волейбол

Волейболът е страхотна тренировка за цялото тяло.

Ползи за тялото

*Подскачането стяга краката.

*Удрянето на топката с ръце прави раменете и гърба много здрави.

*Прекрасна кардио тренировка, докато се забавлявате.

4. Скачане на въже

Скачането на въже е най-добрата бърза и ефективна тренировка. Това просто упражнение гори калории, а в същото време стяга краката и ръцете.

Ползи за тялото:

*Изгаря мазнините в коремната област.

*От въртенето на въжето се укрепват гърба, раменете и бицепсите.

*Стяга бедрата, прасците и дупето.

Независимо кой спорт си изберете да практикува на открито, най-важно е да се забавлявате!